Part 5: Halloween, orca's en het dorp UVic - Reisverslag uit Victoria, Canada van metkarinnaarcanada - WaarBenJij.nu Part 5: Halloween, orca's en het dorp UVic - Reisverslag uit Victoria, Canada van metkarinnaarcanada - WaarBenJij.nu

Part 5: Halloween, orca's en het dorp UVic

Door: Karin

31 Oktober 2005 | Canada, Victoria

Na Thanksgiving eerder deze maand stond Canada dit weekend op z'n kop voor...Halloween! De 'trick or treat' kids komen vanavond langs de deuren voor snoepjes (hopelijk niet hier), maar het afgelopen weekend waren de vele verkleedfeestjes. Het thema van onze outfit was "Red Light District", gekleed als dames van lichte zeden dus, om het maar even netjes uit te drukken, met veel rood en lichtgevende dingetjes (wilden eerst als joint, maar dat was een beetje lastig).
In ieder geval was het weer een erg geslaagd feestje en, oioioi, de politie kwam het dit keer pas om 1 uur onderbreken!

Verder nog even iets over UVic, de University of Victoria. De campus is echt zo groot dat het eigenlijk een dorp opzicht is. Naast zo'n 18,000 studenten, een konijnenpopulatie van 700 ('UVic bunnies'),biebs, computerruimtes en collegezalen is er bijna alles: Verscheidene eet-en koffietentjes, boekenwinkel, kroegje, nachtclub, drogist, kapsalon en een eigen reisbureau. Het heeft zelfs een eigen UVic-merk met een hele kledinglijn, koffiemokken, fotolijsten noem maar op. Als je hier echt hip wil zijn heb je verschillende items van dit merk. Modieus als ik uiteraard ben heb ik er inmiddels ook een aantal verzameld: Een trui, sport-en pyamabroek (met UVic-kontprint), noteblocs, mappen en, het toppunt van hipheid, een thermoskoffiebeker. (nog wensen Joelle??)

Last but not least, nog wel even het vermelden waard: heb gewhalewatched. Echt enorm gaaf, met een rubber bootje midden in een groep springende orca's en bultrug walvissen. Zooo mooi. Ook nog zeehonden, zeeleeuwen, een haai en dolfijntjes.

Aanstaande woensdag ga ik naar Seattle want....Sjoerd komt voor 2,5 week naar Canada! Joepie!! Daar heb ik dus echt ENORM VEEL ZIN in.

Tot de volgende keer!

• 01 November 2005 - 10:58

Marjolein:

Hé Loessie!!
    Echt cool, die walvissen. Het ziet er allemaal erg gaaf uit op de foto's. Heel veel plezier met Sjoerd!
    X

• 01 November 2005 - 11:25

Fem:

haai lieverd!
    hele mooie fotos! krijg weer helemaal kippenvel, vond de walvissen toen ook zo mooi..
    veel liefs fem
    Veel plezier met Sjoerd!!1